نقد اختصاصی

نقد فیلم لبخند ۲،فیلم ترسناک Smile 2 2024

فرصت ویژه خرید از دیجی کالا

نقد فیلم لبخند ۲، پارکر فین با اولین تجربه کارگردانی در ژانر وحشت، با فیلم «لبخند»، نمایش تکان‌دهنده‌ای از رنج روانی ارائه کرد. این فیلم با تلفیق عناصر وحشت ماورایی و روان‌شناختی، مخاطب را غافلگیر کرده و با استفاده از صحنه‌های پرش ناگهانی، حس ترس و وحشت را به خوبی منتقل می‌کند. در عین حال، فیلم به موضوع مهم سلامت روان نیز می‌پردازد. فین در ادامه، با ساخت دنباله‌ای بر این فیلم با عنوان فیلم لبخند ۲، به کاوش در مضامین قبلی پرداخته است. اگرچه این دنباله به اندازه فیلم اول موفق نبوده، اما همچنان لحظات ترسناک و پرش‌های ناگهانی در آن دیده می‌شود. نکته قابل توجه، بازی درخشان نائومی اسکات است که ارزش دیدن این فیلم در سینما را دوچندان می‌کند.

در نقد فیلم لبخند ۲ اسکات در نقش اسکای رایلی، یک ستاره پاپ جهانی، پس از گذراندن تقریباً یک سال در دوران بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر، خود را برای یک تور جهانی بزرگ آماده می‌کند. شب‌های بی‌خوابی و تمرین‌های فشرده، همه برای تبدیل این داستان به یک موفقیت بزرگ برنامه‌ریزی شده‌اند. با این حال، درد مداوم کمر، مانع از رسیدن اسکای به اوج توانایی‌هایش می‌شود. برای تسکین درد، او با لوئیس (لوکاس گیج)، آشنایی قدیمی، تماس می‌گیرد تا ویکودین تهیه کند. اما به محض ورود، لوئیس را در وضعیتی گیج و بی‌هوش می‌یابد. پیش از آنکه بتواند بفهمد چه اتفاقی افتاده، شاهد خودکشی لوئیس است.

نقد فیلم لبخند 2،فیلم ترسناک Smile 2 2024

افشاگری در فیلم لبخند ۲

در نقد فیلم لبخند ۲ ، مقابله اسکای با عواقب مرگ وحشتناک لوئیس به هیچ وجه آسان نیست. بدتر از آن، تیمش درک نمی‌کند که او با مشکلات جدی روانی دست و پنجه نرم می‌کند و به جای حمایت، او را به استفاده مجدد متهم می‌کنند. فیلم لبخند ۲ می‌توانست به سرعت ما را درگیر داستان اسکای کند، اما این اتفاق نیفتاد. مدت‌ها طول کشید تا بفهمیم چه چیزی باعث کمردرد و مشکلات روانی او شده است. تا پیش از آن، درگیر شدن با شخصیت او و درک روابطش با اطرافیان دشوار بود.

در این نقد فیلم لبخند ۲ ،فین در فیلم لبخند ۲ با تکیه بر فرمول موفق قسمت اول، از همان تکنیک‌های ترساندن ناگهانی برای ایجاد لحظات پر اضطراب برای شخصیت اصلی، اسکی، استفاده می‌کند. با این حال، در این قسمت، این تاکتیک‌ها به اندازه کافی برای ایجاد تعلیق و شک در مخاطب موثر نیستند. در “لبخند”، ما از قبل با پیشینه روانی رز آشنا بودیم و این امر باعث می‌شد تا هم با او همذات‌پنداری کنیم و هم در مورد واقعیت اتفاقات تردید کنیم. اما در قسمت دوم، همه چیز شفاف‌تر است و بسیاری از اتفاقات غیر واقعی به نظر می‌رسند، حتی با وجود تلاش‌های اسکات برای توجیه آن‌ها.

نقد فیلم لبخند 2،فیلم ترسناک Smile 2 2024

نائومی اسکات بینظیره

در نقد فیلم لبخند ۲ ، نائومی اسکات در نقش اسکای، بسیار درخشان ظاهر می‌شود. اگرچه این اولین نقش او نیست و در آثاری چون «پاور رنجرز»، «علاءالدین» و «فرشتگان چارلی» نیز حضور داشته، اما بازی در فیلم لبخند ۲ نقطه عطفی در کارنامه اوست و استعداد فوق‌العاده‌اش را به نمایش می‌گذارد. اسکات به طرز ماهرانه‌ای شخصیت زنی را به تصویر می‌کشد که تحت فشار روانی شدیدی قرار دارد و ما در تمام طول فیلم همراه او هستیم و شاهد فروپاشی تدریجی او هستیم. در حالی که اسکای ثروتمند و مشهور است، فیلم به خوبی نشان می‌دهد که این موفقیت لزوماً به معنای خوشبختی نیست و گذشته آشفته او همچنان بر زندگی‌اش سایه افکنده است. «لبخند ۲» با پرداختن به این موضوع، به مخاطب یادآوری می‌کند که شهرت می‌تواند بسیار دردناک باشد و تنها بودن، حتی برای افراد مشهور، می‌تواند تجربه بسیار آزاردهنده‌ای باشد.

نقد فیلم لبخند 2،فیلم ترسناک Smile 2 2024

فیلمی ترسناک یا خنده دار

در نقد فیلم لبخند ۲، با وجود اینکه فیلم لبخند ۲ بیش از دو ساعت از زمانم رو گرفت، نمی‌تونم لذت بردنم از این فیلم رو انکار کنم. این بار فیلمنامه فین به طرز عجیبی به سمت طنز رفته، چون بزرگ‌ترین ستاره پاپ دنیا اتفاقات عجیبی رو تجربه می‌کنه که محوریتش روی گروهی از طرفداراییه که بهش لبخند می‌زنن. طنز ذاتی این موقعیت و بازی خوب بازیگرا در صحنه‌های خاص، واقعا قابل تحسینه. با این حال، تقریباً باید فراموش کنیم که این داستان در مورد یه موجود شیطانی هست که آدما رو مجبور می‌کنه به خودشون آسیب بزنن تا بتونیم از فیلم به طور کامل لذت ببریم.

در نهایت، فیلم لبخند ۲ فیلم بدی نیست. قطعا انتخاب‌های بهتری می‌شد برای موفقیت بیشترش انجام داد، اما در کل قابل قبول است. بازیگران، مخصوصا نائومی اسکات، عملکرد قابل قبولی داشتند و تماشای آن‌ها لذت‌بخش بود. با یک فیلمنامه قوی‌تر، این فیلم می‌توانست برای نائومی اسکات یک پیروزی بزرگ باشد. Smile 2 سرگرم‌کننده است، اما داستانش را خیلی جدی نمی‌گیرد. از یک فیلم ترسناک انتظار نداشته باشید که مسائل مربوط به سلامت روان را به بهترین شکل ممکن بررسی کند، اما برای لحظات ترسناک آماده باشید.

یادم رفت بگم توصیه میکنم نقد ما را در مورد فیلم پسر جهنمی ۴ نیز حتما مشاهده کنید.

محمود عطارباشی

من محمود عطارباشی هستم و اینجام تا بهترین محصولات پر فروش در اینترنت را بررسی کنم و برای شما به صورت تخصصی شرح بدهم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *