تغییرات چشم‌گیر در قوانین جوایز اسکار

تغییرات چشم‌گیر در قوانین جوایز اسکار

4 / 02 / 1403 محمود اخبار 76 بازدید

آکادمی اسکار اخیراً قوانین جدیدی را برای فصل آینده این جوایز اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن، و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.

با توجه به گزارش ایسنا، طبق قوانین جدید، انیمیشن‌های بلندی که به عنوان نماینده کشورها در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی معرفی می‌شوند، در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانند در رقابت برای بهترین انیمیشن بلند نیز شرکت کنند.

همچنین، تاریخ اکران فیلم‌ها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ از ۱ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی خواهد بود و فیلم‌ها برای ورود به رقابت باید در این بازه زمانی در کشور مبدا اکران سینمایی داشته باشند.

در بخش موسیقی متن، فهرست نامزدهای اولیه اسکار از ۱۵ به ۲۰ عنوان افزایش یافته و سه آهنگساز در صورتی که همگی به طور کامل در موسیقی مشارکت داشته باشند، مجاز به دریافت تندیس‌های فردی خواهند بود.

در بخش فیلمنامه‌نویسی، آکادمی اکنون از رقابت کنندگان می‌خواهد تا فیلمنامه نهایی خود را ارسال کنند.

همچنین، با ورود به فصل جوایز اسکار ۹۷، تغییراتی در جوایز گاورنرز ایجاد شده است. جایزه یادبود «ایروینگ جی. تالبرگ» که به تهیه‌کننده خلاقی داده می‌شود و مجموعه آثارش نشان‌دهنده کیفیت بالای تولید تصلویر متحرک است، اکنون به عنوان تندیس اسکار اهدا می‌شود.

تعریف جایزه بشردوستانه «ژان هرشولت» نیز برای شامل شدن گسترده‌تری از تلاش‌های بشردوستانه بازنگری شده است و به فردی در صنعت فیلم داده می‌شود که تلاش‌های انسان‌دوستانه‌اش به ارتقای رفاه انسانی و کمک به اصلاح نابرابری‌ها کمک کرده است.

دو جایزه ویژه ارائه شده در جوایز فنی اسکار نیز تغییر نام داده‌اند: جایزه «گوردون‌ای ساویر» به جایزه یک عمر دستاورد علمی و فنی و جایزه «جان آ. بونر» به جایزه خدمات علمی و فنی تغییر نام یافته‌اند.

برای ورود فیلم‌های بلند به جوایز اسکار، این آثار باید بین ۱ ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ اکران سینمایی داشته باشند. اکران در سینما-ماشین‌ها دیگر وسیله‌ای برای احراز صلاحیت نخواهد بود و منطقه دالاس-فورت نیز به شش منطقه لس آنجلس، نیویورک، منطقه خلیج سانفرانسیسکو، شیکاگو، ایلینویز، و آتلانتا (جورجیا) اضافه شده است که در آن فیلم‌ها می‌توانند با اکران سینمایی واجد شرایط می‌شوند.

وقتی که یک فیلم اکران اولیه حداقل یک هفته را در یکی از شش منطقه معرفی شده بالا در ایالات متحده داشته باشد، باید استانداردهای نمایشی خاصی را نیز برای ورود به رقابت بهترین فیلم بلند رعایت کند.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد.

دنبال چی میگردی؟
بخش دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *