pexels luca sammarco 6155010 - آموزش ساخت فایل جدید در فتوشاپ 2024

آموزش ساخت فایل جدید در فتوشاپ ۲۰۲۴

2 / 11 / 1402 محمود افزودن اطلاعات 153 بازدید

ساخت فایل جدید در نرم‌افزار فتوشاپ یکی از مراحل اساسی در طراحی گرافیک و ویرایش تصاویر است. با ایجاد یک فایل جدید، شما قادر به شروع یک پروژه جدید، ایجاد طرح‌های گرافیکی خاص، و ویرایش تصاویر به صورت دلخواه خواهید بود. در این متن، به دلایل مهم و اساسی که برای ساخت فایل جدید در فتوشاپ وجود دارد، می‌پردازیم. توضیحات بیشتر در مورد اینکه چرا اصلا ساخت فایل جدید در فتوشاپ در پایین صفحه وجود دارد.

ساخت فایل جدید

بی مقدمه بریم سر وقت اینکه چجوری در نرم افزار فتوشاپ یک فایل جدید بسازیم ، برای ساخت یک فایل جدید نیاز هست ابتدا فتوشاپ را باز کنید. پس از اینکه فتوشاپ اجرا شد با این صفحه یا صفحاتی به این شکل روبرو خواهید شد.

 

1 1024x555 - آموزش ساخت فایل جدید در فتوشاپ 2024

برای ساخت فایل جدید در فتوشاپ نیاز هست که شما از منوی file گزینه new را بزنید. یا میتوانید از کلید ترکیبی ctrl + n استفاده کنید. پس از اینکه روی ساخت فایل جدید کلیک کردید با پنجره زیر رو برو خواهید شد.

 

2 1024x615 - آموزش ساخت فایل جدید در فتوشاپ 2024

 

در تصویر بالا بخش های مختلفی را میبینید باید بگم اصلا جای نگرانی نیست . ساخت فایل جدید در فتوشاپ بسیار ساده است . پس از اینکه پنجره بالا براب شما باز شد باید به نکاتی توجه کنید. هر بخش کاربرد و کارایی خاصی دارد که الان کامل براتون توضیح میدم. قسمت منو تمامی بخش هایی هست که خود فتوشاپ سایز های مختلف را در آن قرار داده است . در پایین دقیق تر میپردازیم به تک تک بخش های منو .

بخش منو

recent : در این قسمت فایل هایی که به تازگی بر روی آن ها ویرایشاتی انجام داده اید نمایش داده میشود .

saved : تمامی فایل های psd که توسط فتوشاپ ذخیره کردید را نمایش میدهد.

photo : سایز های مختلف تصاویر را برای شما در این پنجره لیست بندی کرده و پس از کلیک روی هر کدام در بخش سایز فایل در تصویر بالا اطلاعات آن برای شما وارد میشود.

print : مهم ترین سایتپز های فایل های چاپی قرار داده شده است . از جمله فایل A4 , A5 و … که زیاد در صنعت چاپی استفاده میشوند.

Art & illustration : در این بخش سایز های Art گنجانده شده است.

web : رزولیشن های مختلف مانیتور های مختلف در این بخش قرار دارد.

Mobile : رزولیشن صفحه گوشی های مختلف در این بخ قرار دارد.

Film & Video : هر ویدیو یک کیفیت دارد که اون کیفیت در کنار رزولیشن ویدیو قرار دارد. در این بخش رزولیشن سایز های مختلف ویدیو قرار دارد.

بخش سایز های آماده

در این قسمت وقتی که در منو روی هر کدام از بخش های کلیک کنید در این قسمت فایل های اون بخش نمایش داده میشود و با کلیک روی هر کدام تنظیمات آن در بخش سایز فایل مینشیند و با کلیک بر روی create میتوانید فایل جدید را بسازید.

بخش سایز فایل

در این بخش تنظیمات مختلف فایل را میتوانید تغییر دهید . از جمله سایز فایل ، رزولیشن و …

در زیر میپردازیم به توضیحات هر بخش :

  • preset details : در این بخش میتوانید توضیحات پریست خود را بنویسید . اگر نمیدانید پریست چیست همان سایز فایل مد نظر شماست . مثلا طول ، عرض و رزولیشن و … فایل شما را میگویند پریست.
  • width :میشه همان طول تصویر ، در جلو این بخش گزینه ای به نام pixel هست که میتوانید واحد اندازه گیری فایل را تغییر دهید.
  • height : بهش میگوییم ارتفاع تصویرمان
  • resulation : برای سبک های مختلف از رزولیشن های مختلف استفاده میکنیم . اما برای وب از رزولیشن ۷۲ میتوانیم استفاده کنیم.
  • orientation : یعنی اینکه تصویر به صورت عمودی باشد یا افقی
  • ArtBoards : اگر تیک این گزینه را بزنید میتوانید دقیقا چند فایل را در یک پنجره طراحی کنید و بیشتر برای ui یا پست اینستاگرام استفاده میشود.
  • color mode : در این بخش میتوانید مود رنگی فایلتان را انتخاب کنید . rgb برای وب هست و cmyk برای فایل هایی که قصد دارید آن ها را چاپ کنید.

 

برای هر طراح گرافیک یا ویراستار تصویر، ایجاد یک فایل جدید ابتدای هر پروژه می‌تواند اساسی و حیاتی باشد. این کار مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

  1. انتخاب تنظیمات مخصوص پروژه: با ایجاد یک فایل جدید، می‌توانید تنظیمات پروژه خود را به دقت مشخص کنید. اندازه، رزولوشن، حالت رنگی و سایر تنظیمات اساسی را می‌توانید بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید.
  2. شروع یک طرح جدید: با ساخت فایل جدید، امکان ایجاد یک طرح گرافیکی یا طراحی خلاقانه جدید را پیدا می‌کنید. این ابتدایی‌ترین گام برای شروع هر پروژه‌ای است.
  3. ویرایش تصاویر: اگر قصد ویرایش تصویر را دارید، ایجاد یک فایل جدید ابتدای عملیات است. این به شما این امکان را می‌دهد که تصویر را بدون ایجاد تغییرات غیرقابل بازگشت ویرایش کنید.
  4. تدوین پروژه‌های چندگانه: با ایجاد یک فایل جدید، می‌توانید برای هر پروژه یک فضای کاری جداگانه داشته باشید. این امکان می‌دهد تا هر پروژه را به صورت مستقل و بهینه مدیریت کنید.
  5. نگهداری کیفیت تصاویر: ایجاد فایل جدید به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را با کیفیت بالا نگه دارید. هربار که تغییراتی اعمال می‌شود، تغییرات در فایل جدید ذخیره می‌شود و از افت کیفیت جلوگیری می‌شود.
  6. استفاده از الگوها و قالب‌ها: با ساخت فایل جدید، می‌توانید از الگوها و قالب‌های مختلف استفاده کنید. این امکان به شما کمک می‌کند تا به سرعت پروژه خود را شخصی‌سازی کنید.
  7. مدیریت لایه‌ها و اجزاء: با ایجاد یک فایل جدید، می‌توانید لایه‌ها و اجزاء مختلف پروژه را به بهترین شکل مدیریت کنید. این کار به ایجاد ساختار مناسب و سازماندهی کمک می‌کند.
  8. نگهداری از تاریخچه تغییرات: فتوشاپ به شما این امکان را می‌دهد که تاریخچه تغییرات را در فایل‌ها ثبت کنید. با ایجاد یک فایل جدید، می‌توانید تاریخچه تغییرات را به صورت بهینه مدیریت کنید.

در کل، ساخت فایل جدید در فتوشاپ یک گام اساسی و ضروری است که به شما امکان می‌دهد پروژه خود را با کیفیت و به بهترین شکل ممکن شروع کنید. این کار به بهبود کارایی و بهبود فرآیند کاری شما کمک می‌کند.

منبع : گرند آنلاین

دنبال چی میگردی؟
بخش دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *