انقلابی در بازار: علاقه‌ی بی‌سابقه مردم به خرید ربع سکه

انقلابی در بازار: علاقه‌ی بی‌سابقه مردم به خرید ربع سکه

4 / 02 / 1403 محمود اخبار 52 بازدید

در هفته گذشته، دهمین جلسه حراج سکه طلا در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلا ایران برگزار گردید. در این جلسه، تعداد ۷۲۱۸ قطعه سکه مورد معامله قرار گرفت که به طی ده جلسه حراج پیشین، تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه خریداری شده بود.

بر اساس گزارش ایسنا، در دهمین جلسه حراج که در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۲ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۴۶۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان معامله شد. همچنین، از مجموع ۵۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۱۰۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و از مجموع ۱۰ هزار و ۷۶۸ سکه تمام، ۱۵۲۷ قطعه سکه با میانگین ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

با اشاره به این موضوع، اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا ایران، اعلام کرد که طی ۱۰ جلسه حراج، تعداد ۲۲۷ هزار و ۵۴۴ قطعه ربع سکه به فروش رسیده که از این تعداد، ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه معامله شده‌اند. همچنین، از میان ۳۴ هزار و ۹۹۵ نیم سکه عرضه شده، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه معامله شده است و از ۳۹ هزار و ۳۲۹ قطعه سکه تمام، ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه مورد معامله قرار گرفته است.

بالسینی افزود که در کل، تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۶۸ قطعه سکه به فروش رسیده و تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه ربع، نیم و تمام معامله شده است. او تصریح کرد که جلسات حراج سکه ادامه دارد و پس از تایید بانک مرکزی، زمان برگزاری جلسات بعدی توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام خواهد شد.

 

منبع : khabaronline.ir

دنبال چی میگردی؟
بخش دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *