تبدیل حساب پس‌انداز افراد به حالت غیرقانونی

تبدیل حساب پس‌انداز افراد به حالت غیرقانونی

4 / 02 / 1403 محمود اخبار 57 بازدید

در نامه‌ای که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اصلاحیه، نوشته است، به موضوع حساب پس‌انداز کارکنان دولت اشاره شده است.

قالیباف در این نامه به تصویب‌نامه هیأت وزیران با شماره ۲۱۳۶۶۴/ت۶۲۰۹۷هـ مورخ ۱۸/۱۱/۱۴۰۲ که موضوع «اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت» است، اشاره کرده و بر اساس بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، نظر قطعی خود را اعلام کرده است.

وی اظهار داشته که تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه، که در تبصره الحاقی به ماده ۶ آیین‌نامه صورت گرفته است، با توجه به بندهای «الف» و «ب» ماده ۱ قانون تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب را تأکید کرده است، مغایر با قانون است.

6021865 737x1024 - تبدیل حساب پس‌انداز افراد به حالت غیرقانونی

در ادامه، تصویر اصلاحیه آیین‌نامه حساب پس‌انداز کارکنان دولت نیز ارائه شده که در تبصره آن اشاره شده است که در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط پرداخت می‌شود و استفاده از این تسهیلات مانع از پرداخت اصل پس‌انداز در پایان دوره نخواهد بود.

 

6021867 842x1024 - تبدیل حساب پس‌انداز افراد به حالت غیرقانونی

دنبال چی میگردی؟
بخش دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *